Udvostručena e-trgovina

|   Infotehno
Elektronska trgovina (e-komerc) u Republici Srbiji udvostručena je tokom pandemije korona virusa, a korisnici su najviše kupovali namirnice, male kućne aparate, računare, opremu za njih, odeću i obuću, pokazala je analiza Privredne komore Srbije (PKS).

 

Izvor: FoNet

Stručnjaci digitalne agencije Namics za e-komerc objašnjavaju da ovakva situacija prati dešavanja na svetskom nivou i dodaju da je, prema statistici sajta Ecommerce News Europe, kupovina putem interneta u Evropi porasla za 57 odsto, navodi se u saopštenju.

Na odluku potrošača da odaberu elektronsku umesto obične trgovine uticala je činjenica da su ljudi više vremena provodili kod kuće, a samim tim i više koristili internet. Kupci su u obzir uzimali izmenjeno radno vreme prodavnica, a želeli su i da izbegavaju gužve.

Korona je nesumnjivo promenila navike potrošača, pa su mnogi kupci prvi put koristili usluge elektronske trgovine, a drugi su samo učvrstili ovaj obrazac ponašanja. Zbog toga je pretpostavka da će e-komerc tek prosperirati.

Na primer, istraživanje platforme Salesforce, pokazuje da 36 odsto potrošača ne planira da se vrati u tradicionalne prodavnice, sve dok ne bude dostupna vakcina protiv korone, navodi se u saopštenju.