Izvor: Niške vesti
Sokobanja je i ove godine bila pravi turistički hit. I pored kišnog vremena u julu, bila je prepuna gostiju čime je postala jedna od top pet destinacija u Srbiji.
“Imamo najvišu stopu rasta u odnosu na sva turistička mesta u Srbiji. Ovim se Sokobanja uvrstila među prvih pet turističkih centara poput Zlatibora, Kopaonika, Vrnjačke banje i Beograda. Loše vremenske prilike direktno utiču na turistički promet i na dužinu boravka gosta u određenoj destinaciji. Uprkos tome mi smo ostvarili visok skok”, kazao je Ljubinko Milenković direktor Turističke organizacije Sokobanje.
Permanentna istraživanja Turističke organizacije Sokobanja, donose drugačije procente, koji, iako manji, pokazuju povećanje turističkog prometa. Na povećanje broja gostiju uticali su i popularni vaučeri.
“I po tom osnovu smo rekorderi. Od 100.000 podeljenih vaučera, četvrtina, odnosno 25%, realizovano je u Sokobanji. Tačnije realizacija još traje jer ni jesen neće biti bez turista u našem mestu. Naša istraživanja pokazuju realan rast od 35% što je izuzetna statistika. Gužve još ima, ali se promenila ciljna grupa. Tinejdžera i studenata više nema, ali su tu penzioneri i porodice da malom decom”, objašnjava Milenković.
Veliki problem u svim turističkim mestima predstavlja neprijavljivanje gostiju, zbog čega ne postoji ni precizna evidencija broja gostiju ili ostvarenih noćenja.
“Iskoristili smo ovu sjajnu akciju u kojoj samo kategorisani stanodavci mogu da se prijave i da budu na listi ministarstva, odnosno da se u tim objektima realizuju vaučeri. Time smo povećali broj kategorisanih jedinica i dobili bolju evidenciju gostiju koji su sada statistički “vidljivi”. Sokobanja ima oko 14.500 ležajeva, pri čemu je kategorisano oko 8.000. Problem stvaraju stanodavci nekategorisanog smeštaja koji ne prijavljuju realan broj noćenja i gostiju. U odnosu na smeštaj u hotelima kod nas je veći broj ležajeva u privatnom smeštaju, pa je u takozvanoj “sivoj zoni” možda i veći broj neprijavljenih gostiju. Ali i to će se rešiti“ navodi Milenković.
Dobra promocija, novi turistički proizvodi i bogat zabavni program samo su neki od aduta za povećanje turističkog rasta. Na dobrim turističkim rezultatima u ovoj letnjoj sezoni, Sokobanja može da zahvali i saradnji sa opštinom Sokobanja, Ministarstvom turizma i Turističkom organizacijom Srbije.
“Uspeli smo da privučemo veliki broj novih gostiju i što je najvažnije da zadržimo najvernije posetioce, koji se svake godine nanovo vraćaju u Sokobanju”, zaključuje Milenković.
Podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da je Srbiju u period januar- jul, posetilo više od million 900 hiljada turista, što je za 11 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.
Ostvareno je ukupno 5.380.642 noćenja, što je 12 odsto više u odnosu na isti period 2017. godine, od čega su domaći turisti ostvarili 3,368.738 noćenja, 11 odsto više, a inostrani 2,011.904, 14 odsto više.
U Srbiji turistima su najzanimljiviji bili Zlatibor i Kopaonik 37 odsto, zatim slede Vrnjačka i Sokobanja 36 odsto, dok je inostranih gostiju najviše bilo u Beogradu, 53 odsto. Ostala turistička mesta u Srbiji posetilo je 17 odsto ukupnog broja turista.
Izvor: Niške vesti
Sokobanja je i ove godine bila pravi turistički hit. I pored kišnog vremena u julu, bila je prepuna gostiju čime je postala jedna od top pet destinacija u Srbiji.
“Imamo najvišu stopu rasta u odnosu na sva turistička mesta u Srbiji. Ovim se Sokobanja uvrstila među prvih pet turističkih centara poput Zlatibora, Kopaonika, Vrnjačke banje i Beograda. Loše vremenske prilike direktno utiču na turistički promet i na dužinu boravka gosta u određenoj destinaciji. Uprkos tome mi smo ostvarili visok skok”, kazao je Ljubinko Milenković direktor Turističke organizacije Sokobanje.
Permanentna istraživanja Turističke organizacije Sokobanja, donose drugačije procente, koji, iako manji, pokazuju povećanje turističkog prometa. Na povećanje broja gostiju uticali su i popularni vaučeri.
“I po tom osnovu smo rekorderi. Od 100.000 podeljenih vaučera, četvrtina, odnosno 25%, realizovano je u Sokobanji. Tačnije realizacija još traje jer ni jesen neće biti bez turista u našem mestu. Naša istraživanja pokazuju realan rast od 35% što je izuzetna statistika. Gužve još ima, ali se promenila ciljna grupa. Tinejdžera i studenata više nema, ali su tu penzioneri i porodice da malom decom”, objašnjava Milenković.
Veliki problem u svim turističkim mestima predstavlja neprijavljivanje gostiju, zbog čega ne postoji ni precizna evidencija broja gostiju ili ostvarenih noćenja.
“Iskoristili smo ovu sjajnu akciju u kojoj samo kategorisani stanodavci mogu da se prijave i da budu na listi ministarstva, odnosno da se u tim objektima realizuju vaučeri. Time smo povećali broj kategorisanih jedinica i dobili bolju evidenciju gostiju koji su sada statistički “vidljivi”. Sokobanja ima oko 14.500 ležajeva, pri čemu je kategorisano oko 8.000. Problem stvaraju stanodavci nekategorisanog smeštaja koji ne prijavljuju realan broj noćenja i gostiju. U odnosu na smeštaj u hotelima kod nas je veći broj ležajeva u privatnom smeštaju, pa je u takozvanoj “sivoj zoni” možda i veći broj neprijavljenih gostiju. Ali i to će se rešiti“ navodi Milenković.
Dobra promocija, novi turistički proizvodi i bogat zabavni program samo su neki od aduta za povećanje turističkog rasta. Na dobrim turističkim rezultatima u ovoj letnjoj sezoni, Sokobanja može da zahvali i saradnji sa opštinom Sokobanja, Ministarstvom turizma i Turističkom organizacijom Srbije.
“Uspeli smo da privučemo veliki broj novih gostiju i što je najvažnije da zadržimo najvernije posetioce, koji se svake godine nanovo vraćaju u Sokobanju”, zaključuje Milenković.
Podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da je Srbiju u period januar- jul, posetilo više od million 900 hiljada turista, što je za 11 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.
Ostvareno je ukupno 5.380.642 noćenja, što je 12 odsto više u odnosu na isti period 2017. godine, od čega su domaći turisti ostvarili 3,368.738 noćenja, 11 odsto više, a inostrani 2,011.904, 14 odsto više.
U Srbiji turistima su najzanimljiviji bili Zlatibor i Kopaonik 37 odsto, zatim slede Vrnjačka i Sokobanja 36 odsto, dok je inostranih gostiju najviše bilo u Beogradu, 53 odsto. Ostala turistička mesta u Srbiji posetilo je 17 odsto ukupnog broja turista.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!