Luka Novi Sad je jedina preostala luka u većinskom vlasništvu države, a država je spremna za značajna ulaganja u vodni saobraćaj uopšte. "Završavamo rad na imovinskom stanju Luke Novi Sad. Da bi se sprovela privatizacija, u skladu sa propisima Srbije, neophodno je izdvojiti lučko zemljište i infrastrukturu, koji će ostati u svojini Republike Srbije, tako da će predmet privatizacije biti biznis luke i ono što se zove suprastruktura – kranovi, zgrade, magacini i slično", rekao je Tanjugu pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević. Privatizacijom će, kako je rekao, biti obezbeđeno više od 15 miliona evra investicionog ulaganja u razvoj luke – izgradnju nove operativne obale, novog silosa i mehanizacije.
To će ubrzati njen rad, jer luka trenutno ima pretovar od oko milion tona robe godišnje, a kapaciteti su joj veći od 2,5 miliona tona.
"Zastarela mehanizacija, neefikasnost i sporost luke je nešto što je trenutno 'ubija' na tržištu. I privatizacija i novi investicioni kapital treba da omoguće brži razvoj luke", napominje Kovačević. Sproveden je, dodaje, postupak izdvajanja dela imovine i prenos na Republiku Srbiju i trenutno se završava privatizaciona dokumentacija.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!